Sejarah dan Tidur - Tasnim Hafidz

Sunday, May 10, 2015

Sejarah dan Tidur

Assalamualaikum

Hi

Ada sesiapa yang suka sejarah? Anyone? Tak kesah lah sejarah negara ke luar negara ke sejarah Islam ke or apa apa yang dinamakan sejarah. Aku respect betul kalau korang minat sejarah ni. Aku tak berapa minat sejarah ni sebab bila baca je mulalah mata jadi kuyu tak bermaya bagai bunga tak disiram air. Haha. Mata aku memang selalu kuyu. Tee-heeeee

Semester ni aku kena ambil subjek Sejarah Malaysia (CTU555). Siapa Uitm dia tau lah. Sobsobssss. Tak sukanya. Banyak nak kena ingat. Tu semua fakta. Mana boleh main tibai je. Kalau dah boleh rebus buku lepas tu minum air rebusan and terus berdesup ingat semua fakta kan bagus.
Bukan apa, baru selak dua tiga muka surat mulalah menguap macam badak. Semua perkara yang selain dari baca sejarah nampak menarik. Pokok pangkalnya weekend yang ada dua hari ni pun tak mampu buat aku ingat segala fakta yang ada.

Tapi sebenarnya, Sejarah ini penting.  Dari sejarah lah kita tahu asal usul kita. Dengan sejarah lah kita boleh nak mengupgrade kan diri jadi lebih baik. Dan dengan sejarah lah kita akan cuba untuk memajukan masa depan kita. Sejarah juga mampu buat kita sedar diri. Hahaha. Yang tak sedar diri tu boleh buka buku sejarah balik and fahami betul betul (tetiba rasa motivate nak baca sejarah). Haha. Especially sejarah Islam. Indah tahu? Ok lah, nak sambung study.

Image result for history future quotes landscape
Indeed :) source: Google

Thanks for reading.

Yang tetiba rasa motivated,
Tasnim

No comments:

Post a Comment