Skincare Review: Klairs Supple Preparation Toner - Tasnim Hafidz

Saturday, August 19, 2017

Skincare Review: Klairs Supple Preparation Toner

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Hi

If you ever read  my previous update on my current obsession, you guys will know that I am so into Korean skincare. I have dry skin type. So memang banyak fokus beli product yang hydrating kan my skin. So salah satu product yang I dah habis guna and experience sendiri, tadaaaaaaaa

Image result for klairs supple preparation toner
Klairs Supple Preparation Facial Toner. Source: Google

This toner really help improving my skin. Serious memang best pakai toner ni. Really hydrate and moisturize my face. Toner ni ada thick texture, tak watery sangat so tak rasa sticky bila apply kat skin and no fragrance. Kalau ada pun bau dia tak annoying lah. Macam bau herba tapi very very light. I guna sekali dengan dia punya cotton pad. Rasa kulit tu moist and smooth je bila pakai.

Sebelum ni pakai local product, toner banyak contain alcohol so kulit asyik pedih, makin kering. I buat some research and reading, baca sana sini, then baru lah tergerak hati and duit (hehe) nak beli toner ni. I malas nak taip banyak banyak pasal toner ni, I mean the ingredient and what so ever, tapi korang boleh tekan SINI untuk baca more pasal this product.

Credit to: Cupidrop

I beli toner ni kat Hermo. Sekarang ni boleh dikatakan Hermo ni lah tempat I beli skincare ni semua. Harga toner ni kalau tak silap I dalam RM 75++. So selalunya I beli time ada sale, dalam RM50++ dapat. Murah and jimat lah sikit duit. Hahaha. I really suggest to those yang ada dry skin untuk try toner ni. Other skin type pun boleh pakai. Takda masalah. Adik I combination skin and dia pakai okay je. Really worth the price lah toner ni. Do try it. Haha

Sekian ikhlas dari,

Tasnim




No comments:

Post a Comment