Dine-in: DubuYo - Tasnim Hafidz

Monday, April 10, 2017

Dine-in: DubuYo

Assalamualaikum

Hi

Sebelum aku balik ke Johor, macam biasalah aku mesti singgah mana mana mall nak cari makanan korea. So kali ni aku singgah Dubuyo dekat Sunway Putra Mall. Kalau naik KTM korang turun dekat stesen Putra, kalau LRT pulak turun PWTC. Kena jalan sikit lah kalau turun kat KTM sebab dia seberang jalan.

Ini kira kali ke dua kot aku makan kat Dubuyo. Alah tak ingat. Tapi seingat aku yang first tu kat Midvalley kalau tak silap. Masa tu aku order Beef Kimchi Gogi kalau tak silap. Boleh lah. Kena dengan tekak. Side dish dia pun okay je.

Kali ni aku try dakgalbi dengan dol sot bibimbap. Dakgalbi ni menurut menu ialah stir-fried marinated diced chicken in sweet and spicy dakgalbi sauce. Haha. Aku tak minat sangat dakgalbi ni maybe sebab rasa dia yang manis manis pedas. Aku lebih prefer makanan macam yukgaejang yang selalu aku makan kat food court NU Sentral. Pedas dan panas. Fuhhh bergenang mata makan. Kena ada tisu kat sebelah. Tapi sedappppp


Shikhye and Green Tea
Dakgalbi
Beef dol sot bibimbap.


Supposed nak makan kat Myeongdong Topokki tapi makanan yang aku nak tu tak ada pulak. So jalan lah ke DubuYo ni. Boleh lah try bibimbap dia sebab memang dah lama nak try. So bagi aku boleh lah rasa dia. Nak kata sedap sangat tu tak jugak tak sedap pun tak. Boleh lah dengan tekak aku sebab ada bau minyak bijan. Hahaha aku paling suka makanan kalau letak minyak bijan ni. Hehe. 

Air pulak Ngah order Shikhye and aku order Green Tea. Sedap rupanya rice punch ni. Kalau aku tau aku order air tu je kot. Hahahaha. Well Dubuyo ni makanan dia bagi aku okay lah. Bila tekak rasa nak makan makanan korea boleh je engkau orang ke sini. Harga pun not bad lah. Aku ni jenis yang tak kisah spend lebih sikit untuk makanan. So faham-faham je lah. Sampai sini je lah review aku (eh review ke). Thank you for the reading.

Sekian dari yang suka makanan Korea.

Tasnim 


No comments:

Post a Comment